سوالات پر تکرار

سوالات پر تکرار در خصوص جراحی زیبایی بینی

1 آیا در جراحی بینی ، پره های بینی برش خواهند خورد؟

برش و کوچک کردن پره های بینی، آخرین مرحله ی جراحی می باشد و خیلی از اوقات قبل از جراحی پیشبینی انجام یا عدم انجام بسیار دشوار می باشد. پس از اتمام جراحی در هر دو روش باز و بسته در صورت صلاحدید جراح، پره های بینی برش خواهند خورد.

2آیا در جراحی بینی از غضروف مصنوعی استفاده می شود؟

در جراحی های دکتر حسام اسکندرزاده، تمامی غضروف های استفاده شده در جراحی از غضروف تیغه ی بینی خود فرد می باشد و از غضروف فرد دیگر و یا غضروف مصنوعی استفاده نمی شود.

3در چه مواردی از غضروف گوش یا دنده استفاده می شود؟

در جراحی های ثانویه و یا ترمیمی، گاها به علت کمبود غضروف، لازم است از غضروف گوش و یا دنده فرد استفاده شود. البته هیچ تغییری در شکل ظاهری گوش و یا قفسه سینه ایجاد نخواهد شد.

4آیا می توان بلافاصله پس از جراحی بینی ورزش کرد؟

برای ورزش های هوازی یک ماه و برای ورزش های سنگین تر بهتر است سه الی چهار ماه از جراحی بینی گذشته باشد.

5حداقل سن لازم برای انجام جراحی بینی چند سال است؟

حداقل سن لازم برای خانم ها 17 سال و برای آقایان 18 سال می باشد. علت این موضوع اطمینان از رشد کافی استخوان های صورت و بینی می باشد اگرچه نظر پزشک در اولویت قرار دارد.

6آیا جای بخیه پس از جراحی بینی باقی می ماند؟

اگرچه تا حدی روش دوختن زخم در بهبود محل بخیه ها موثر است اما مهمترین عامل نوع پوست فرد و قدرت ترمیم بدن او می باشد.

7آیا مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و ..) و الکل پس از جراحی بینی مجاز است؟

نیکوتین موجود در سیگار و قلیان و همچنین مصرف الکل چه قبل و چه پس از جراحی می تواند موجب تاثیر منفی در روند بهبودی و ترمیم بینی داشته باشد. لذا توصیه می شود دو هفته قبل و 3 هفته پس از جراحی مصرف سیگار، قلیان و مشروبات الکلی قطع گردد.

8در جراحی بینی از چه نوع بیهوشی استفاده می شود؟

جراحی بینی تحت بیهوشی کامل انجام می گردد و بیمار به صورت کنترل شده به خواب شیرین و عمیق فرو خواهد رفت و هیچ گونه دردی را حس نخواهد کرد.